рус
укр
 

Терміни

А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z     0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

DCI (Dynamic Contrast Improvement)

система динамічного поліпшення контрастності зображення.

Delay

(з англ. «затримка») — затримка електромагнітного сигналу на певний проміжок часу (фіксований, з перемиканням або з плавним регулюванням); в акустиці ще — затримка сигналу центрального і тилових каналів (як правило, у межах 15–25 мс), необхідна для того, щоб до слухача в першу чергу доходив звук фронтальних каналів.

Demo

демонстраційний режим; запускається, як правило, комбінацією двох кнопок з режиму очікування і служить для демонстрації особливостей та ознайомлення з усіма можливими робочими режимами системи.

DIST (Digital Image Scaling Technology)

технологія черезрядково-прогресивного перетворення, масштабування і приглушення артефактів.

DIVX

формат запису звуку і зображення, заснований на алгоритмі MPEG-4. Підтримує роздільну здатність відео до 640 х 480 і аудіопотік у форматах МP3 і WMA, за якістю зображення наближаючись до DVD, а по компактності перевершуючи VIDEO CD.

DLI (Digital Line Interpolation)

цифрова міжрядкова інтерполяція.

DLP (Digital Light Processing)

цифрова обробка світла. Спосіб цифрового формування зображення за допомогою чіпа мікродзеркальної матриці (DMD).

DMX-512

(Протокол DMX512, DMX управління, DMX-контроль, от англ. Digital Multiplex) — міжнародний стандарт, що описує метод цифрової передачі даних між контроллерами і світловим, а також додатковим устаткуванням. Він описує електричні характеристики (засновані на стандарті EIA/TIA-485, відомому як RS-485), формат даних, протокол обміну даними і спосіб підключення. Цей стандарт призначений для організації взаємодії на комунікаційному і механічному рівнях з контроллерами (наприклад, MS-2401), випущеними різними виробниками. Протокол DMX512 було розроблено комітетом USITT у 1986 році, як засіб управління димерами з різних консолей через єдиний інтерфейс. Таким чином з'явилася можливість за його допомогою об'єднувати різні пристрої управління (пульти) зі всілякими керованими інтелектуальними світловими приладами. Протокол DMX512 зараз дефакто є головним стандартом створення більшості світлотехнічних систем. DMX-512, призначений для управління світловим обладнанням (LT-1500D, SMH-150, SMH-575) і світловими лазерними пристроями (W-0050, W-1500, D-1030, DY-1030/2, Z-0100PC, Z-1533PC, Z-1530D, Z-3050D), було створено на основі стандартного промислового інтерфейсу EIA 485 (RS-485). Стандарт DMX-512 дає змогу управляти по одній лінії зв'язку одночасно 512 каналами (число 512 означає число каналів передачі інформації; не плутати канали з приладами, один прилад може використовувати іноді декілька десятків каналів). Декілька (як правило, парне число) працюючих одночасно апаратів, що підтримують DMX-512, дають можливість створювати світлові картинки та елементи оформлення різної складності, як усередині приміщень, так і зовні. По одному каналу передається один параметр приладу, наприклад, в який колір забарвити промінь, який малюнок (гоботрафарет) вибрати, або на який кут повернути дзеркало по горизонталі в даний момент, тобто куди потраплятиме промінь. Кожен прилад має певну кількість керованих дистанційно параметрів і займає відповідну кількість каналів у просторі DMX-512.

Dolby 3 Stereo

система просторового звучання тільки з трьома фронтальними каналами (лівий, центральний і правий).

Dolby Digital AC-3

— формат фірми Dolby для передачі і/або запису цифрового багатоканального звуку «5.1». Абревіатура «АС-3» - «звукове кодування» третього покоління. Позначення «5.1» пояснюється таким чином: «5» - це два фронтальні, два тилові та центральний канали. Позначення «.1», прийняте для каналу низькочастотних ефектів (LFE), показує лише, що для нього використовується спеціально виділена смуга частот. Таким чином, AC-3 по суті - повноцінна шестиканальна система.

Dolby Digital EX

цифровий формат 6.1 навколишнього звуку, в якому інформація для тилового центру (surround back) за допомогою матрицювання вміщена в лівий і правий тилові канали. Під час відтворення ця інформація декодується і подається на підсилювач тилового центру.

Dolby Headphone

алгоритм обробки багатоканального звукового сигналу, який дає можливість слухачеві отримати віртуальний ефект навколишнього звуку, властивого системам 5.1, використовуючи двоканальні навушники. Природне звучання, що реалізується під час прослуховування в навушниках, усуває ефект локалізації джерела в голові й робить тривале прослуховування невтомливим. Передбачено три режими передустановок, що імітують студію звукозапису (референсне приміщення), велику кімнату та кінозал.

Dolby NR

компандерний шумоглушник фірми Dolby; має модифікації B, C і S, які забезпечують збільшення відношення сигнал/шум на 8-10, 15-20 і понад 20 дБ відповідно.

Dolby Pro Logic (DPL)

аналогова система просторового звучання, що використовується в основному на записаних HI-Fi-відеокасетах VHS, а також телебаченні. Має чотири незалежні канали звуку: три повночастотні фронтальні та пару (моно з обмеженням до 7 кГц) тилових. Декодер Dolby Pro Logic II дає можливість штучно розділити тилові канали й розширити до повної смугу частот, Dolby Pro Logic IIx – навіть отримати конфігурацію 7.1.

Dolby Pro Logic II

апаратний спосіб декодування сигналів, записаних в Dolby Pro Logic, дає змогу штучно розділити тилові канали й розширити до повної смугу частот. Має два режими роботи для обробки музики (MUSIC) і звукового супроводу фільмів (MOVIE). На відміну від «звичайного» Dolby Pro Logic, тиловий канал в DPL II стереофонічний, повнодіапазонний; є й окремий сабвуферний канал (задіяне все аудіоустаткування, як в Dolby Digital 5.1).

Dolby Surround

побутова версія Dolby Stereo, призначена для перенесення об'ємної звукової атмосфери кінозалу у вашу кімнату. Містить три звукові канали: лівий, правий і тиловий оточуючий. Вся інформація про них закодована в звичайних стереодоріжках, що робить цей формат сумісним.

Dolby Virtual Speaker

алгоритм обробки багатоканальних звукових програм (Dolby Digital і Dolby Pro Logic) для повноцінного їх просторового відтворення за допомогою лише двох акустичних систем.

DQPSK (Differential Quadrature Phase Shift Keying)

диференціальна квадратурна фазова маніпуляція, найбільш енергетично економічний вид модуляції. Диференційне кодування цифрового потоку дає змогу використовувати в приймачі не лише синхронну демодуляцію, а й простішу — різницеву.

DSP (Digital Sound Procesing)

цифрова обробка звукового сигналу для отримання варіантів режиму Surround, характеризується вищою якістю, ніж аналогові способи.

DTCP (Digital Transmission Content Protection)

система захисту цифрового контента, що використовується в IEEE 1394.





А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z     0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Публікації

26.04.2018
HiTech expert - SVEN PS-470: недорога бездротова акустика з хорошим звуком і не тільки
SVEN PS-470 - це красива портативна акустична система з вбудованим МР3-плеєром і можливістю відтворення музики з USB-носія або карти microSD. Крім того, тут також вбудований FM-приймач, інформативний дисплей, хороша ергономіка управління плюс звук «гідного рівня». Принаймні, так говорить виробник. Протягом декількох тижнів я знайомився з усіма можливостями пристрою особисто, і тепер готовий поділитися своїми враженнями.
16.04.2018
TechToday - Огляд портативної акустики SVEN PS-470
SVEN PS-470 вмiє програвати музику с USB-накопичувача i карт пам'ятi, тут є FM-приймач, дротове та бездротове подключення, досить непоганий звук, але не найкраща автономнiсть.
11.01.2018
Огляд портативної акустики SVEN PS-175
Портативна акустика SVEN PS-175 може програвати музику не тільки зі смартфона / планшета за допомогою підключення через Bluetooth, але і з карт пам'яті micro USB, а також USB-flash. Може працювати в режимі FM-приймача. Має яскравий LED дисплей з декількома режимами відображення інформації. Також може виступати в якості будильника, який розбудить вас вранці під улюблену мелодію, записану на flash-накопичувач.