рус
укр
 

Огляди та публікації

04.02.2014

З любов'ю до слухача: огляд акустичної системи SVEN MS-3000

До недавнього часу неодмінним атрибутом аудіосистем для дому були касетний магнітофон, тюнер, програвач компакт-дисків, акустичні системи і пульт дистанційного управління. Це були в основному музичні центри різних виробників, розраховані на будь-які гаманці споживачів, від найдоступніших до ексклюзивних. Але час тече, технології розвиваються... Цінителі найякіснішого звуку вже давно і міцно влаштувалися в стані Hi-Fi і Hi-End блокових систем, а що ж дісталося на долю масового користувача? Касетні магнітофони відійшли у небуття, а нішу, що звільнилася, заповнили музичні центри з підтримкою відтворення звукових файлів у цифрових форматах і медіаплеєри з мультимедійною акустикою.

Проте й сама мультимедійна акустика не стоїть на місці, набуваючи нових функцій і можливостей. Сьогодні вам належить ознайомитися з активною акустичною мультимедійною системою SVEN MS-3000. Вона являє собою так звану систему типу 2.1, тобто 2 стереоканали і сабвуфер, водночас акустичні системи по суті є пасивними, а підсилювач розташовано в окремому блоці, керованому за допомогою безпровідного пульта дистанційного управління. Система SVEN MS-3000 оснащена додатковими функціями: FM-тюнером, медіаплеєром і годинником. По суті це робить її аналогом музичного центру. На додаток до всього, виробник обіцяє звучання класу Hi-Fi.

Компанія SVEN зареєстрована в 1991 році. Нині вона має свої офіційні представництва в 50 країнах світу. SVEN є мультинаціональною структурою, зосередженою на розробці і виробництві багатьох видів електротехнічного устаткування. Серед них центральне місце посідають системи мультимедійної та портативної акустики, а також пристрої комп'ютерної периферії – клавіатури, навушники, гарнітури.

Виробничі потужності компанії зосереджені на Тайвані і в КНР, що дає можливість пропонувати споживачам конкурентоздатні ціни. Саме тому товари SVEN користуються незмінним попитом у покупців. Ще безперечним плюсом для споживачів є те, що на території РФ відкрито понад 200 офіційних сервісних центрів.

Упаковка

Акустична система SVEN MS-3000 запакована в міцну картонну коробку з традиційним фірмовим оформленням у біло-синіх тонах. Природно, на ній є і кольорові фотографії товару. Дизайн упаковки можна визнати дуже вдалим. Коробка дуже важка, напевно десь 9 кг.

На двох основних боках якраз і розміщуються фотографії, а також наведено російською та англійською мовами додаткові функціональні особливості, про які вже було сказано вище.

На одному з торців міститься інформація про комплектацію та технічні характеристики (6 мовами).

На іншому торці видно декілька фотографій «фішок» SVEN MS-3000, серійний номер виробу та інформація про імпортера.

Відкривши кришку, ми бачимо, що акустична система надійно зафіксована в піддонах пінопластів, незважаючи на досить щільне розміщення компонентів.

Усі колонки і блок підсилювача акуратно загорнуті в транспортну плівку, що повинно гарантувати прекрасне збереження зовнішнього вигляду товару під час доставки покупцеві.

Зовнішній вигляд і комплектація

Склад комплектації виробник передбачливо помістив на коробці. Це дуже зручно, не потрібно відкривати упаковку, щоб дізнатися, що там знаходиться усередині.

Після того як з усіх блоків і кабелів було знято плівку, в нас вийшов ось такий дуже симпатичний комплект.

Розглянемо складові частини. Спершу кабелі. На знімок не потрапив лише антенний дріт, призначений для FM-тюнера. В наявності: кабель для підключення до електричної мережі, три кабелі завдовжки 2 метри для підключення колонок-сателітів та сабвуфера і кабель mini Jack 3,5 мм до 2 RCA (тюльпана) завдовжки 1,5 метра для подачі сигналу з джерела звуку на блок підсилювача.

Хотілося б, щоб кабель mini Jack 3,5 мм до 2 RCA був довшим, наприклад, 2 або навіть 3 метри, це дало б змогу комфортніше розміщувати блок підсилювача, але і за цей кабель ми вдячні.

Керівництво з експлуатації і гарантійний талон з вказівкою серійного номера. У керівництві декількома мовами, включаючи російську, усе дохідливо і зрозуміло викладено, також є і схема підключення акустики до джерел звукового сигналу і до колонок.

Пульт дистанційного управління (ПДУ) виготовлено з чорного пластика з покриттям «soft touch», тому він не ковзає в руках, досить компактний і зручний. Кнопки – з сірої гуми, натискаються м'яко. Кнопка вмикання – червоного кольору, Практично усі функції для дистанційного управління акустичною системою на пульті є. Живлення ПДУ здійснюється від літієвого елемента CR2025H, а щоб він не розряджався під час складського зберігання, у відсік живлення вставлено пластикову ізолюючу прокладку. Перед використанням ПДУ цю прокладку треба висмикнути за спеціальний язичок. Отакий аналог чеки в гранаті.

На зворотному боці в корпусі пульта є невелика виїмка під вказівний палець, що полегшує його тримання.

SVEN MS-3000 складається з двох колонок-сателітів, сабвуфера і блоку підсилювача. Корпуси колонок виготовлено з MDF плити, на яку наклеєно шпон під вишневе дерево. Якість виготовлення корпусів не викликає жодних нарікань, немає ні щілин, ні патьоків клею.

Блок підсилювача призначений для роботи у вертикальному положенні, хоча за бажанням можна розмістити його і горизонтально, для цього є невеличкі гумові ніжки.

Щоправда, експлуатувати його з SD-картою в цьому положенні його не вдасться, оскільки вона сильно виступає за грані корпусу.

А ось USB-накопичувач вставляється з боку передньої панелі, тому доступ до роз'єму завжди відкрито.

Сабвуфер являє собою герметично закритий куб з довжиною ребра 265 мм, який, проте, не вібрирує під час роботи. Отвора фазоінвертора в ньому не передбачено.

Спереду динамік сабвуфера закрито декоративною сіткою з акустичної тканини, вона легко знімається.

Низькочастотний динамік має дифузор діаметром 165 мм. Це начебто і не так багато, але цілком достатньо для адекватного відтворення низькочастотної складової спектру звукового сигналу.

Якщо придивитися до динаміка, то відразу впадає у вічі товстий картонний кругляш, розміщений прямо у центрі динамічної голівки. Цілком можливо, його призначення – зниження нижчої відтворюваної частоти динаміка і заразом збільшення інерційності системи. Конус динаміка виготовлено з щільної просоченої тканини, а зовнішній підвіс – з поліуретану. Параметри НЧ динамічної голівки: опір 8 Ом, потужність 36 Вт.

На задньому боці корпусу сабвуфера розташовано підпружинені клеми-затискачі для підключення кабелю від підсилювального блоку. Штатні двометрові кабелі, звичайно, тонкі й дешеві, проте в клемах тримаються упевнено. Це практично загальновизнана практика забезпечувати бюджетну акустику і підсилювачі клемами із затискачами. Недорого і досить надійно. Окрім клем, ззаду наклеєно табличку з назвою моделі і вказівкою паспортної потужності і місяця виготовлення.

Знизу ящик сабвуфера має чотири гумові ніжки, що зменшують передачу паразитних коливань корпусу на поверхню, на яку його буде встановлено.

Колонки-сателіти дуже компактні за розмірами, але мають дуже красивий вигляд. Сіточка спереду за бажанням так само легко знімається.

Можливо, комусь такий вигляд сподобається більше.

Купол високочастотного динаміка виготовлено з просоченого шовку, його діаметр дорівнює 22 мм. На голівку у вигляді таблички нанесено маркірування: 6 Ом, 20 Вт, але все таки мало ймовірно, що вона витримає прикладені 20 Вт потужності. Голівка підключена до схеми послідовно через паперовий конденсатор місткістю 2,2 мкФ з робочою напругою 100 В.

Середньочастотний динамік також виготовлено із спеціальної тканини з просоченням, діаметр його дифузора дорівнює 90 мм. Параметри середньочастотної голівки: опір 4 Ом, потужність 10 Вт.

Внизу колонки-сателіти також, як і сабвуфер, спираються на поверхню чотирма ніжками з м'якої гуми.

Ззаду колонок-сателітів знаходяться клеми-затискачі для проводів, невеликий отвір фазоінвертора і спеціальний монтажний отвір під голівку гвинта для монтажу колонок на стіну. Щоправда після такого монтажу отвір фазоінвертора перестає виконувати свою функцію.

Переходимо до розгляду підсилювального блоку акустичної системи SVEN MS-3000.

Він зібраний у корпусі з чорного матового пластика, блок напрочуд легкий як для своїх характеристик. Невеликі квадратики з боковин корпусу грають не лише декоративну роль, а й виводять назовні через щілини те невелике тепло, яке все ж виділяє блок під час роботи.

З лівого боку (якщо дивитися на блок з боку лицьової панелі) розташовано слот під SD карту. Виробник в керівництві з експлуатації заявив підтримку з неї і з USB файлів MP3, але дослідним шляхом ми визначили, що можна відтворювати і нестислий формат WAV. Файли форматів FLAC, APE і OGG не підтримуються.

Лицьова панель підсилювального блоку виготовлена з глянсової пластмаси, тому на неї спочатку було наклеєно захисну плівку. Під нею можна розгледіти цифровий 4-значний світлодіодний індикатор і віконце приймача інфрачервоного випромінювання від ПДУ. Ручки регуляторів тембру і гучності зроблено з насічками, тому вони не прокручуються між пальцями. Обертання усіх регуляторів йде з тактильними клацаннями, подібними до отримуваних під час прокручування коліщатка миші. Обмежувачів обертання не передбачено, очевидно управління йде мікроперемикачами, а не потенціометрами.

На горішній частині лицьової панелі розміщено чотири кнопки, за їхньою допомогою можна виставити годинник, увімкнути і вимкнути акустичну систему (вірніше перевести її в режим Stand By) і здійснювати управління треками під час відтворення музичних файлів з носія.

Під великим регулятором гучності розташовано USB роз'єм, а нижче – вихід для навушників і другий лінійний вхід AUX2, призначений в основному для підключення портативних пристроїв типу медіаплеєрів або смартфонів.

Вигляд підсилювального блоку ззаду

Зверху розташовані RCA-роз'єми лінійних входів PC і AUX1. Вхід PC, як це зрозуміло, призначений для подачі звуку з виходу звукової карти комп'ютера, а на другий, приміром, можна подати звук з виходу для навушників телевізора або програвача компакт-дисків. Нижче за них розміщуються колодки клем-затискачів для підключення кабелів колонок-сателітів.

Ще нижче розміщуються клеми для підключення сабвуфера. Усі клеми мають кольорове маркірування, це зроблено для того, щоб уникнути неправильного фазування під час підключення. Зазвичай до чорної клеми (мінуса) підключають провід з білою поздовжньою смугою. Під клемами видно невеликий отвір для підключення штатної FM-антени. Ще нижче розташовано тумблер вимикання мережевого живлення, мережевий плавкий запобіжник і гніздо для підключення мережевого шнура. Усе максимально просто і дохідливо.

Блок підсилювача зсередини

Ми не змогли побороти цікавість і все ж заглянули усередину підсилювального блоку, тим більш, що доступ до схеми не складний.

Усередині розташовуються три складові частини. Перша – імпульсний блок живлення, друга – плата підсилювача потужності і комутації, третя – плата, на якій розташовано годинник, тюнер, програвач медіа-файлів і приймач інфрачервоних сигналів.

Як можна побачити, годинник забезпечено автономним джерелом електроживлення на базі літієвого елементу CR2032 і це дуже правильно для умов не дуже стабільної роботи вітчизняних електричних мереж. Блок живлення, судячи з вигляду, не дуже складний, але проте справно забезпечує стабілізованою напругою усю схему.

На платі підсилювача можна помітити мікросхему 4-канального цифрового аудіопроцесора PT2313T виробництва компанії Princeton Technology, відповідального за регулювання посилення, тембру і комутацію сигналів з різних джерел. Під не дуже масивним радіатором ховаються дві мікросхеми TPA3123D2, що працюють в імпульсному режимі D з високим ККД. Саме тому радіатор такий невеликий. Кожна мікросхема TPA3123D2 здатна видати в два канали з навантаженням 4 Ом потужність до 25 Вт на канал при напрузі живлення 27 В або до 20 Вт при напрузі живлення 24 В, хоча сама мікросхема працює в діапазоні живлячої напруги від 10 до 30 В. Одна з мікросхем працює в стандартному двоканальному включенні, а друга в мостовому режимі є підсилювачем сабвуфера, видаючи підсумкову вихідну потужність до 40 Вт.

У мікросхеми TPA3123D2 під час стандартного вмикання сумарний коефіцієнт нелінійних спотворень + шум на навантаженні 4 Ом при вихідній потужності 10 Вт не перевищує 0,08%, а співвідношення сигнал/шум на максимальній потужності при коефіцієнті нелінійних спотворень і шумі < 1% і частоті, рівній 1 кГц складає близько 99 дБ. Це досить непогані показники для акустики бюджетного класу.

Незважаючи на те, що уся електроніка прекрасно працює, складання плати підсилювача потужності дуже акуратним назвати важко. Видно потьоки клею, частина електролітичних конденсаторів механічно встановлена криво.

Підключення і тестування

Підключення здійснюється дуже легко, навіть без вивчення керівництва з експлуатації. Лише коли треба було дізнатися про щось специфічне, наприклад, як настроїти тюнер, довелося до нього звернутися.

Після подачі електроживлення, в режимі «Stand By», індикатор акустичної системи відразу починає відображувати показання годинника. Розділова двокрапка блимає з інтервалом в 1 секунду.

Не станемо приховувати, що готуючись до зустрічі з акустичною системою SVEN MS - 3000, ми почитали відгуки споживачів про неї в Інтернеті, дехто скаржився на сторонні шуми в тракті посилення. Але наш екземпляр виявився позбавленим яких би то не було подібних огріхів, тільки в динаміках сателітів трохи прослуховувався слабкий шелест від блоку живлення, який перестає бути помітним навіть в абсолютній тиші вже приблизно з півметра, що вже говорити про прослуховування музики.

Тестування проводилося прослуховуванням відтворюваного звуку з вмонтованого тюнера, вмонтованого програвача звукових файлів з USB-накопичувача і подачею звуку з системного блоку, оснащеного звуковою картою Creative Audigy 2 SB0240.

Отже, акустична система вмикається і вимикається з дуже незначним перехідним процесом. Налаштування вмонтованого тюнера проблем не викликали, лише в нижньому діапазоні FM він знайшов декілька паразитних гармонік, які сприйняв за станції. Після налаштування станції можна перемикати з пульта кнопками переходу до наступної доріжки. Звук тюнера цілком можна назвати якісним, тільки якщо мовлення станції йде з поганою якістю, то тут вже нічого не поробиш.

Музичні файли MP3 і WAV з USB-накопичувача відтворюються без проблем, якість отриманого звуку також дуже порадувала. Шум в тихих місцях фонограм обумовлений тільки якістю початкового файлу. Можна використовувати тільки файлову систему FAT32/FAT16, а флеш-накопичувачі, відформатовані в NTFS або exFAT, акустика не бачить, видаючи на індикатор повідомлення «Err».

Під час тестування був виявлений один «баг». Якщо під час відтворення файлу з накопичувача торкнутися рукою ручки гучності, то відтворення може урватися на долю секунди і потім продовжиться, як ні в чому ні бувало. Причому цей ефект не залежить від того, будете ви крутити ручку або просто доторкнетеся до неї. Можливо, це походить від наводки або статичного заряду, що може накопичитися на тілі людини.

До речі, потім після повного відключення від мережі акустична система не запам'ятовує встановлені значення гучності і тембру. Рівень гучності в цьому випадку встановлюється на 25 (з 60), а тембр і баланс скидаються в середнє значення 0. Якщо акустику перевести в режим «Stand By» під час відтворення файлу, то після подальшого вмикання відтворення автоматично розпочнеться з тієї ж доріжки, на якій було перервано.

Баланс регулюється від 9l до 9r з середнім значенням 0, його нам не потрібно було регулювати. Регулювання тембру йде за показниками від –8 до +8 з середнім значенням 0. Увімкнення режиму тонкомпенсації істотно збільшує рівень басів, але на деяких фонограмах може призводити до подібності бубніння, від якого можна позбавитися, встановивши рівень тембру низьких частот в 0. В цілому нам режим тонкомпенсації сподобався, хоча його можна назвати агресивним.

Також було помічено і таку особливість: під час встановлення рівня гучності в мінімальне значення звук з колонок продовжує дуже тихо йти і припиняється лише при вмиканні режиму «Mute». Якщо потім піднести вухо до самого динаміка сателіта, то звук все одно трохи прослуховується. Ми б не назвали це недоліком, просто особливість, про яку варто згадати.

Ось приклади показників індикатора в різних режимах:

Тепер перейдемо до враження від прослуховування із зовнішнього джерела (Creative Audigy 2). Слід сказати, що для того, щоб розгойдати систему через лінійний вхід, довелося встановити на 100% рівні мікшерів виходу звукової плати і програми програвача. Інші акустичні системи в аналогічному режимі підключення зазвичай мають вищу вхідну чутливість (також довелося підняти рівень сигналу на виході для навушників телевізора).

За наявності якісних джерел фонограм ніяких сторонніх шумів в звуковому тракті помічено не було. Звук відтворюється природно і м'яко, з яскраво вираженими низькими частотами. Верхні частоти – чисті й прозорі, єдине не дуже добре, що регулятор тембру практично одночасно регулює середні й високі частоти.

Акустична система показала практично повну «всеядність» музичних жанрів, хоча найприйнятнішими для неї все ж є інструментальна, поп-музика, блюз і джаз. Навіть на досить великій гучності акустика звучить непогано, лише трохи погіршується детальність звукової картини.

Були прослухані альбоми:

  • Eddie Dunstedter - Christmas Candy в формате MP3 (відмінне загальне враження, звук дзвіночків просто чарівний!),
  • Klaus Wunderlich - Evergreens Vol. 2 в формате APE (прекрасний звук),
  • Ella Fitzgefald – Ella Abraca Jobim, CDA (загальне враження відмінне, але подекуди трохи не вистачало прозорості і верхніх частот, через це склалося враження, що звучання альбому розкрилося не повною мірою. Найбільше сподобалося звучання композицій Wave і Quiet Nights of Quiet Stars (Corcovado). Вокал в усіх композиціях звучав дуже чисто і душевно),
  • Chicago – Night & Day: Big Band, CDA (звучання альбому на цих акустичних системах здалося якимсь середньостатистичним і позбавленим яких би то не було «аудіо-смаколиків»),
  • Marc Almond – Treasure Box, CDA (прослуховування, чесно кажучи, не принесло радості),
  • Diana Krall - The Look of Love, CDA (гарне звучання, але довелося зменшити рівень низьких частот при увікненій тонкомпенсації до -3),
  • Laura Fygi - The Very Best Time Of Year, CDA (загальне гарне враження від звучання, але можливо трохи не вистачає верхніх частот, глибокі низи, вокал чистий і ненав'язливий, мабуть, найбільше сподобалося звучання композиції Christmas Morning).

Ретро-записи відтворюються дуже натурально і нагадують звучання лампового приймача.

Також були прослухані тестові диски:

Denon Audio Technical CD.

На його доріжках особливо сподобалося звучання струнних, рояля і клавесина, а звучання барабанів так взагалі вище за будь-які похвали.

Stereophile Test CD 2.

Ударні інструменти, включаючи тарілки, флейта, рояль – відмінне звучання, духові інструменти звучать чисто, орган – добре, але на передній план виходять низькочастотні складові спектру звуку, що вимагає зменшення рівня басів.

Japan Audio Society — Impact.

  • звучання грому – глибоко й реалістично
  • звук двигунів автомобілів – прекрасно, великі барабани – прекрасно
  • звук двигунів літака Боїнг 747 змусив здригнутися, вокал – прекрасно (сопрано Y. Samejima)
  • флейта, гобой, тенор-саксофон – добре
  • скрипка –- чогось не вистачало, можливо потужності і прозорості верхніх частот
  • віолончель, контрабас – прекрасне звучання
  • рояль – яскраво і зримо
  • клавесин – приємно і тонко
  • арфа – звук ніжний і заворожливий
  • опера – вокал дуже гарний, а ось під час вступу великої кількості інструментів звук трохи йде в кашу, до того ж відчувається відносно невеличка перевантажувальна здатність і динамічний запас
  • оплески чутні саме як оплески, а не дощ.

Marantz Hi-End Audiophile Test Demo SACD.

  • блюз – дуже реалістично
  • акустична гітара, джаз – прекрасно
  • скрипка – знову не вистачає жвавості, довелося вивести на максимум регулятора Treble
  • акордеон – добре, але без жвавості
  • орган – знову прекрасно, але треба стежити за басом
  • духовий оркестр – на передній план виходять баси, при вимиканні тонкомпенсації баси доводиться виводити на максимум.
Vanguard Classics - High-End Test CD.
  • від звуку двигунів турбогвинтового літака в приміщенні усе резонує
  • диксиленд – не дуже живий звук, не вистачає динаміки
  • барабани – відмінно
  • естрадний оркестр – цілком адекватний звук
  • рояль – знову дуже непогано
  • акустична гітара – чудово
  • вокал – розбірливо і чисто.

Як засвідчило прослуховування колонок, велику роль грає звукова якість прослуховуваного матеріалу. Вже це говорить про пристойний потенціал акустики.

Можливо, не вистачає витонченості звучання по верхніх частотах і детальності звукової картини в складних композиціях з великою кількістю ударних інструментів, але не забуваймо, що ми прослуховували бюджетну акустичну систему з множиною приємних «бонусів», а не Hi-End систему з колонками за десятки тисяч доларів.

Підсумок

Акустична система SVEN MS-3000 показала себе з найпозитивнішого боку. З маси прослуханого аудіоматеріалу, лише в дуже насичених різними інструментами композиціях система виявила себе не дуже добре, видаючи звук зі зниженою детальністю і чистотою. Але в цілому можна сказати, що SVEN MS-3000 практично «всеїдна» і здатна порадувати в побуті будь-якого рядового меломана чи аматора вокалу звуком, який вона видає чисто практично завжди. Також вона здатна кардинально поліпшити звук телевізора, якщо він, звичайно, обладнаний виходом для навушників. Найсильнішою її стороною, поза сумнівом, являється чудове і глибоке відтворення низьких частот, а ось верхніх частот від неї хотілося б більше.

Плюси:

  • відмінна передача низьких частот і в цілому гарна якість відтворюваного звуку в усьому діапазоні частот;
  • наявність декількох входів звуку;
  • якісне виготовлення;
  • наявність пульта дистанційного управління;
  • наявність тюнера і вбудованого програвача звукових файлів з USB і SD-карти;
  • наявність годинника з автономним живленням чипа від літієвої батареї;
  • розташування підсилювача в окремому корпусі, що поліпшує відведення тепла від схеми.

На окрему похвалу заслуговує наявність в акустичній системі тюнера, медіапрогравача, годинника і пульта дистанційного управління.

Джерело: www.i2hard.ru.

Автор: Анохін Вадим


...
  всі  
test site